Stretching

Opublikowane przez Sylwia Wojcieska w dniu

Niewątpliwie jest często zaniedbywany.
Bo jest nudny i monotonny.
Mało kto wie ile korzyści przynosi i jak bardzo jest ważny.
Osobiście wykonuje stretching przed każdym treningiem ale także w domu chwilę po przebudzeniu.Trwa 7 minut.Dokładam również parę ćwiczeń mobilizacji.Zauważam lepszą wydajność mięśni podczas treningu.
Skupiam się na każdej partii ciała.

Zalety stretchingu:

  • uelastycznia tkanki przez co zwiększa  rozwój mięśni 
  • zwiększa zakres ruchu w stawach 
  • poprawia i utrzymuje sprawność ruchową w życiu codziennym
  • minimalizuje ryzyko wystąpienia urazu
  • przyśpiesza regenerację
  • obniża napięcie mięśniowe
  • przygotowuje ciało do bardziej zaawansowanych ćwiczeń
  • dotlenia tkanki, dzięki temu mięśnie będą lepiej odżywione i będą bardziej wydajne
  • zapewnia lepsze samopoczucie 

Przez ostatni czas prowadziłam stretchingi w firmach.
Trwały dosłownie 10-15 minut.Wprowadzałam ćwiczenia rozciągające oraz mobilizację. Następnie przechodziłam do ćwiczenia wielostawowego.
Moi podopieczni natychmiast poczuli różnicę.

Siedzący tryb życia osłabia wszystkie mięśnie, szczególnie te największe posturalne odpowiedzialne między innymi za prawidłową pionizację tułowia.Pojawiają  się przykurcze, ograniczony jest zakres ruchu w stawach, mięśnie stają się sztywne.
Najczęściej moi podopieczni skarżą się na bóle kręgosłupa w odcinku szyjnym oraz lędźwiowym.Jest to wynik siedzącej pracy, gdzie mięśnie są nieaktywne i osłabione.

Kilka minut dziennie rano bądź wieczorem po pewnym czasie przyniesie efekty, które sami zauważymy.Pod warunkiem, że stretching stanie się dla nas rutyną i będzie regularny.

Zróbmy dla siebie coś dobrego. To zaledwie kilka minut dziennie… 

Kategorie: Treningi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *