Trening dla kobiet w ciąży.

Opublikowane przez Sylwia Wojcieska w dniu

Ciąża ma wpływ na funkcjonowanie organizmu a szczególnie na poziom natlenienia oraz energii. Stan emocjonalny jest zmienny pod wpływem zmian zachodzących w organizmie. Dlatego zmienne nastroje czy zachcianki są kobietom w ciąży bardzo dobrze znane.
Płytki,krotki oddech,przybieranie na wadze czy bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa to codzienne doświadczenia w okresie trwania ciąży.
Dlatego rekomendowane są ćwiczenia ogólno-usprawniające dla kobiet w ciąży, gdyż mogę te dolegliwości wyeliminować.
W czasie ciąży postawa ciała ulega zmianom.Następuje odchylenie tułowia do tylu ,wysunięcie głowy do przodu ,szeroki rozstaw stóp, bujanie się na boki podczas chodzenia.Jeśli nie zadbamy o prawidłową postawę ciała najbardziej będą cierpiały biodra oraz kręgosłup.
Dużą rolę odgrywa przepona, jej praca jest niezwykle ważna, gdyż stabilizuje dolny odcinek kręgosłupa oraz odpowiada za oddychanie.Zbyt krotki oddech w ciąży może powodować ciągłe uczucie duszności, szybsze zmęczenie, osłabienie a także bóle głowy i szyi, napięcia barków oraz bóle miedzy żebrami.

Dodatkowe zalety treningu w ciąży to:

  • dotlenienie organizmu;
  • powrót do szybszej formy zaraz po urodzeniu dziecka;
  • zmniejszenie obrzęków;
  • ćwiczenia pomogą przygotować się do porodu;
  • poprawiają postawę ciała oraz zapobiegają bólom odcinka lędźwiowego;
  • poprawione samopoczucie poprzez relaks,odprężenie i oddychanie;
  • zwiększają elastyczność mięśni;
  • wspomagają pełną ruchomość we wszystkich stawach;
  • wspomagają procesy przemiany materii.

Ćwiczenia są dopasowane indywidualnie w zależności od trymestru.
Trening w ciąży nie jest idealnym momentem na modelowanie sylwetki,ale na wzmocnienie mięśni i utrzymaniu ich w dobrej kondycji.Powrót do pełnej sprawności po porodzie będzie zdecydowanie szybszy.
Kobietom w ciąży zaleca się ćwiczenia oddechowe,ćwiczenia nóg oraz rak w szerokim zakresie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *